Δ. Ε. 14 O
ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ , ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Α)
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ
Η
Ανάληψη του Κυρίου:
σφραγίζει το λυτρωτικό έργο και την επίγεια δράση του Χριστού.
Οι απόστολοι, οι άλλοι μαθητές, οι γυναίκες που υπηρέτησαν
τον Κύριο και πρώτη η Υπεραγία Θεοτόκος είναι η αρχική «κοινωνία των πιστών» ,
η πρώτη Εκκλησία.
Οι
γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγ. Πνεύματος: Μας
εισάγουν στο γεγονός της «καθόδου» του Αγ. Πνεύματος ( Θεμέλιο της ζωής της
Εκκλησίας)
Με την κάθοδο του Αγ. Πνεύματος:
α) Πραγματοποιήθηκε η υπόσχεση του Χριστού,
β) Ο Χριστός
επανήλθε στη γη «Ἐν Ἁγίῳ
Πνεύματι».
ΑΓΙΟ
ΠΝΕΥΜΑ: Ο νέος Παράκλητος, που θα παραμείνει στην
Εκκλησία
και θα την εμπνέει με τη χάρη Του
Η
Πεντηκοστή είναι η εκπλήρωση του σκοπού της δημιουργίας και της ιστορίας:
1. Οι
Απόστολοι δημιουργούν την επίγεια Εκκλησία.
2. Ο
φωτισμός τους από το Αγ. Πνεύμα υπήρξε η απαρχή του φωτισμού όλης της κτίσης.
3. Η
σύγχυση της Βαβέλ, με τη χάρη του Αγ. Πνεύματος, έγινε ενότητα των ανθρώπων.
Β) Ο ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ
1. Είναι
μία ουσία, αλλά τρία διαφορετικά πρόσωπα ή υποστάσεις.
2. Τα
τρία πρόσωπα είναι μεταξύ τους «ομοούσια»(μία
θεία ουσία),ομότιμα και ισότιμα.
3. Κάθε
θείο πρόσωπο είναι ολόκληρος και τέλειος Θεός.
Τα
βασικά ιδιώματα των Τριών Προσώπων
είναι:
1.
Ο Πατέρας είναι «ἀγέννητος»
2.
Ο Υιός «γεννᾶται» αιώνια από τον
Πατέρα.
3.
Το Αγ. Πνεύμα «ἐκπορεύεται» από τον
Πατέρα.
Γ) ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΙΑ
·
Μέσα από τη Λατρεία η χάρη του Αγ.
Πνεύματος μεταδίδεται σε όλη την κτίση.
·
Τα Μυστήρια αγιάζουν την ύλη και τη
μεταβάλλουν σε φορέα της άκτιστης χάρης.
Δ) ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ
·
Η Εκκλησία ,ως Ορθοδοξία, ζει στη θεία
χάρη και τη μεταδίδει συνεχώς στον κόσμο.
·
Η
Εκκλησία είναι χώρος αναγέννησης και θεραπείας.
·
Οι άγιοι θαυματουργούν, γιατί είναι
κατοικητήρια της άκτιστης χάρης.
·
Κάθε πιστός καλείται με τη χάρη του
Τριαδικού Θεού να γίνει άγιος, ώστε η
ανθρώπινη κοινωνία να γίνει κοινωνία αγίων.